Realizace
Magazín 067
kampaň "Předplatné jako vánoční dárek"
Kanál:
Twitter a Facebook
Situace:
Magazín 067 je ryze online medium za platební branou. Roční předplatné stojí 900 Kč. 067 sebe a své čtenáře de nuje takto: „Píšeme o věcech, které vás zajímají, jen to ještě nevíte. Nemůžete si je vyhledat na webu, protože nevíte, že máte hledat právě je! Zajímají nás nezvyklé zorné úhly. Neznámé věci, ale také jiné pohledy na známé věci. Neznámí, ale pozoruhodní lidé; ale také známé osobnosti a jejich neznámé stránky a názory. Nepočítáme čtenáře po tisícovkách, zato přemýšlíme o každém jednotlivci. Nechceme se zavděčit všem, proto se jmenujeme 067 neboli 6,7 %. Tak velká — anebo malá — je část populace, kterou chceme zaujmout. Tolik procent z celku je nad jedenapůlnásobkem směrodatné odchylky. Tolik je lidí, kteří se liší a díky tomu popohánějí svět dopředu: rychlí, chytří a zvědaví.“ Naše cílová skupina se pohybuje na Twitteru.
Cíl kampaně:
Cílem je prodat alespoň 100 ročních předplatných 067 jako vánoční dárek v období od 4. do 24. prosince 2017. Vymyslete kampaň, která splní obchodní cíl a nepůjde proti brandu. Cíle je třeba dosáhnout při minimálním rozpočtu.
Strategie:
Základní východiska byla jasná – minimální rozpočet na produkci a přítomnost naší cílové skupiny na Twitteru. Rozhodli jsem se proto pomocí jednoduchých vizuálů založených na poutavém copywritingu vzbudit pozornost a komunikovat produkt prostřednictvím negativních i pozitivních výroků o 067.cz z úst lidí, kteří nejsou součástí cílové skupiny. Každý výrok je buď upravením reálného výroku, nebo naprostým vymyšlením daného výroku, který reaguje na nějakou
v aktuální událost. Autoři výroku nejsou jmenováni, ale z jejich popisu je zřejmá jejich identita.
K 067.cz se tak postupně vyjadřují např. Miloš Zeman, Andrej Babiš, Jaromír Jágr nebo Karel Gott. Ve finále nám tudíž notoricky známí lidé a nečtenáři 067.cz schvalují či vymlouvají čtení 067.cz. V obou případech ale máme vtipný materiál, který si utahuje ze samotných autorů výroků a se kterým se tak může cílová skupina identifikovat (nepřímý testimionál).
Vizuály pracují s jasně žlutým pozadím, které mělo za úkol poutat pozornost v rychle se posunujícím tweetovém feedu.
Realizace:
Každý všední den ráno vyšel nový sponzorovaný tweet plus jeden závěrečný pro Štědrý den (tzn. celkem 17 různých citátů).
Client:
Magazín 067
Idea:
Tomáš Tenisák Janča
Date:
Prosinec, 2017